Blog

5 glavnih razloga zašto bi trebali investirati u pakiranje proizvoda
Kartonaža 5095

5 glavnih razloga zašto bi trebali investirati u pakiranje proizvoda

Ljudi o drugim ljudima donose mišljenje temeljeno na vanjskom izgledu. Tako kažemo da odijelo (ne) čini čovjeka. Ako čovjek ne nosi košulje i odijelo, znači li to da nije dobar biznismen? Možda ne znači, ali često je važan onaj prvi dojam na temelju kojega donosimo svoj sud. Ništa drugačije nije niti sa proizvodima koji traže svoj uspjeh na tržištu. Odijelo vašeg proizvoda je njegovo pakiranje.

Vaš proizvod mora biti refleksija onog što vi želite poručiti, ali to ne radite samo funkcijom proizvoda već i njenom estetikom. Zanimljiva činjenica koja se nameće je da čak 95% novih proizvoda propada jer potrošači nemaju vremena i energije da bi izvagali prednosti i nedostatke proizvoda, pa koriste prečace kako bi donijeli odluku, a u ovom slučaju prečac je pakiranje proizvoda (izvor).

Zato vam donosimo 5 razloga zašto je pakiranje proizvoda iznimno važno:

1. FUNKCIJA PAKIRANJA

Glavna funkcija pakiranja proizvoda je njegova zaštita. Pakiranje štiti proizvod cijelim njegovim putom, od same tvornice do polica dućana ili do potrošačevog doma. Osim te zaštitne i transportno-skladišne, funkcija pakiranja je i marketinška, uporabna i prodajna.

Zanimljiva je činjenica da čak 63% kupaca ponovno koristi pakovanje proizvoda (izvor). Možda ste se i sami našli u situaciji gdje je kutija od pelena služila kao kutija za pohranu igračaka, ili kutija od cipela koja je koristila kao spremnik za čavle, pribor za šivanje i sl. Imajte te stvari na umu kad razrađujete funkcionalnost proizvoda jer čak 57% potrošača navodi mogućnost reciklaže i održivost kao top trend kod pakiranja (izvor).

2. PRIVLAČNOST

Jedna činjenica koju smo već spomenuli jest da pakiranje proizvoda može izuzetno utjecati na njegovu privlačnost te da može biti presudan u kupčevom odabiru. Sam pogled na policu s proizvodima može obeshrabriti kupca da odustane od bilokakve kupnje dok vanjska ambalaža može biti točno to što će presuditi u njenom izboru. Čak 84% premium pakiranja potakne kupca na kupnju.

3. MARKETINŠKI ALAT

Sve ovo što smo do sad naveli, navodi nas do zaključka kako je i pakiranje proizvoda vrlo dobar marketinški alat jer krajnji cilj marketinških usluga zapravo jest prodaja vaših usluga ili servisa. Nevjerojatna je spoznaja da zapravo nismo ni svjesni kako nismo mi jedini koji smo promotori naših proizvoda, već i sami korisnici, a njih 40% će podijeliti foto pakiranja na društvenim mrežama ako ih se je dovoljno dojmilo. Zamislite koliko se svidjelo samo pakiranje korisniku ako je odlučio podijeliti ga na svojim društvenim mrežama, bez obzira na broj pratitelja koje će dosegnuti njihova objava.

4. PAKIRANJE RAZLIKUJE VAŠ PROIZVOD OD DRUGIH PROIZVODA

Postoji na tisuće različitih proizvoda koji imaju sličnu funkciju kao i vaši, ali uvijek će se naći priličan broj impulzivnih potrošača koji se odlučuju na kupnju prema pakiranju. Razmislite o svojim potrošačima, te konotacije koje želite evocirati. Vjerujemo da se želite se razlikovati od konkurencije, težiti boljem, unikatnijem proizvodu, pa ne može biti na odmet da provjerite kako vaša konkurencija „diše“.

5. PAKIRANJE JE DIO VAŠEG BRANDA 

Kad već razmišljate o dizajnu kojeg ćete koristiti za svoje proizvode, obratite pozornost na boje. Ono što želite poručiti, i ono što potrošači često iščitaju su boje. Recimo da je za očekivati ako proizvodite i prodajete eko proizvode da se uz njih vezuje zelena boja kao nešto iz prirode, ako proizvodite metalne proizvode da će se uz njih naći neka srebrno siva boja… dakle, to su samo neke od opcija. Naravno, vi ste ti koji ćete dati završnu riječi, odlučiti o tome kako ćete se prezentirati u svijetu i vidjeti kako će vas ljudi u svemu tome doživljavati. Bitan je u svemu i vaš logo, pa nemojte krenuti u biznis bez dobro izrađenog prepoznatljivog potpisa i web stranice na kojoj je moguće pronaći više informacija o vašim proizvodima.

78% potrošača vjeruje brandu koji se trudi kreirati jedinstven vlastiti sadržaj (izvor).

Ono što treba dobro je razraditi proces dizajniranja:

  1. korak: Proučiti publiku
  2. korak : Odabrati ambalažu proizvoda
  3. korak: Odlučiti se za cilj pakiranja
  4. korak: Dizajnirati pakiranje
  5. korak: Dobiti povratnu informaciju
  6. korak: Početi s izradom

Uloga ambalaže u današnje vrijeme mnogo je veća nego što je nekad bila. Osim transportne i zaštitne svrhe, pakiranje ima i komunikacijsku, uporabnu i prodajnu funkciju, i to sve te treba itekako uzeti u obzir. Samo pakiranje postaje poveznica između vas i vašeg potrošača jer se na njemu nalazi vaš prepoznatljiv brand kojeg potrošač traži u moru različitih proizvoda. Kad birate pakiranje imajte na umu da, osim što je zaštitnik vašeg proizvoda, pakiranje priča priču o samom proizvodu.

Podijeli

Print

Theme picker

Back To Top